APTRT

Vi er en gruppe nordmenn (partipolitisk uavhengig) som har bosatt seg for lang tid i Thailand. Vi har satt oss som målsetting å få bedret NAV utlands refusjons satser ved medlemmenes innleggelse på sykehus i Thailand.

Nedsatt Komite

Share

brolfsen

Antall Innlegg : 11

Nedsatt Komite

Poste  brolfsen on Fre Okt 09, 2009 5:39 am

Hei Vi i APTRT er blitt informert om at det i Mai i år er nedsatt en komitee som skal se på pensjonister og uføretrygdes situasjon uten for EØS/EU området. Komiteen har kontor i Arbeids og Inkluderingsdepartemente. Jeg viser til svaret fra Krf. som viser at de støtter oss det samme gjør FRP og Høyre. Så vi har bred oppsluttning i det politiske miljø i Norge. Jeg føler vi nå seiler i litt positiv vind i Norge.

Børge Rolfsen
    Leder APTRT

SVAR FRA Krf. (Dette svaret fra Krf, fikk jeg 01.09.09)

Hei, og takk for din henvendelse til Laila Dåvøy. Hun har for lenge siden bedt meg svare deg, jeg har dessverre ikke gjort det før nå. Dere tar opp en rekke sentrale saker knyttet til refusjon og regelverk for helsetjenester. Kort og rask behandlingstid er viktig, og KrF har tidligere foreslått at regelverk for helse- og omsorgstjenester for nordmenn i utlandet må gjennomgås. Dette har fått støtte, og ”regjeringen skal gjennomgå rettigheter og plikter for norske som bosetter seg i utlandet i kortere eller lengre perioder, og herunder vurdere om det på dette området bør eller kan iverksettes tiltak.” Dette er etter hva KrF kjenner til ikke ennå fulgt opp (Innst. S. nr. 150 (2006-2007), kap. 2.23). Det må regjeringen gjøre, og KrF vil etterspørre dette. Dette kan også deres organisasjon vise til i sin kontakt med regjeringen om denne saken.

Lykke til videre.

Vennlig hilsen

Ingvild Belck-Olsen

Politisk rådgiver KrFs stortingsgruppe Laughing

brolfsen

Antall Innlegg : 11

Arbeidsgruppe

Poste  brolfsen on Lør Jan 02, 2010 2:44 pm

Ja som tidligere innlegg viser er det nå nedsatt en arbeidsgruppe som skal se på våre forhold uten for EU/EØS området. Vi har fått navneliste på alle medlemmene i gruppen. Vi har også hendvent os til dem og bedt om å få bli hørings instans. Vi har ikke fått noe svar enda på dette. Uofisiell informasjon sier at representanter for dette arbeidsutvalget kommer på ambassade møte i slutten av januar. Vi venter på svar fra ambassaden. santa santa

Klokken er: Fre Nov 24, 2017 7:44 pm